Velký podzimní výprodej je v plném proudu. Ulov si suplementy za bezkonkurenční ceny !

Jakou váhu bys měl být schopen zvednout na bench ?

Návrh bez názvu (36)

V následujících dvou tabulkách najdeš kompletní ucelený přehled zátěže v kilogramech, s kterou bys měl být schopen udělat alespoň jedno čisté a technicky správně provedené opakování na benchpress vzhledem ke své hmotnosti (tedy 1RM - opakovací maximum). První tabulka je pro muže, druhá pro ženy. Ber však na vědomí, že hodnoty jsou pouze orientační. Pokud tak určitou zátěž, kterou bys dle tabulky měl zvládnout, nezvládneš, nevěš hlavu.

Tabulky zahrnují hmotnost osy (obvykle 20kg). Hodnoty v tabulkách odpovídají věkovému rozmezí 24-39 let. Pokud spadáš do věkového rozmezí 18-23, odečti z hodnoty cca 5%. Pokud spadáš do věkového rozmezí 40+, taktéž odečti z hodnoty cca 5%. Základním předpokladem pro zjištění hodnoty zátěže je tvoje fitness úroveň.

 

Jaká je moje úroveň ?
 
 
Začátečník - jsi silnější než 5% ostatních cvičenců, cvičíš pravidelně alespoň 1 měsíc
 
Lehce pokročilý - jsi silnější než 20% ostatních cvičenců, cvičíš pravidelně alespoň 6 měsíců
 
Středně pokročilý - jsi silnější než 50% ostatních cvičenců, cvičíš pravidelně alespoň 2 roky
 
Zkušený - jsi silnější než 80% ostatních cvičenců, cvičíš pravidelně alespoň 5 let
 
Profesionál - jsi silnější než 95% ostatních cvičenců, cvičíš pravidelně alespoň 5 let a účastníš se profesionálních soutěží
 
 
 
                                                             
 
STANDARDY PRO BENCHPRESS - MUŽI
 
 
untitled image
 
 
                              
STANDARDY PRO BENCHPRESS - ŽENY
 
 
untitled image
 
Tak co dokážeš zvednout tolik, kolik říká tabulka ?
 
 
 
Doufáme, že ti tento krátký článek pomohl a zase ses dozvěděl něco nového. Budeme moc rádi za jakékoliv sdílení či doporučení článku dále :)